Zatem
Ilekroć dalej jest mowa o:
a) Hotelu - należy przez to rozumieć Hotel Pavco w Gorzowie Wielkopolskim przy ulicy Targowej 2.
b) Pracowniku - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, którą łączy umowa z operatorem Hotelu Pavco w Gorzowie Wielkopolskim - spółką FutureInvest sp. z o.o. s.k. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Poznańskiej 21/48, w wyniku której osoba fizyczna świadczy pracę za zapłatę.
c) Personelu - należy przez to rozumieć pracowników hotelu.
1.Małoletni mają prawo do bycia traktowanymi przez personel hotelu z jednakową troską.
2.Pracownicy hotelu obowiązani są do:
a) utrzymywania wyłącznie profesjonalnej relacji z małoletnimi, każdorazowo mając na uwadze to czy reakcja, komunikat bądź działanie wobec małoletniego są adekwatne do sytuacji tj. bezpieczne i uzasadnione;
b) działania w sposób otwarty i przejrzysty dla małoletnich i osób trzecich, aby minimalizować możliwość błędnej interpretacji zachowania;
c) nietolerowania zachowania, które może wypełniać znamiona znęcania lub dokuczania małoletnim ze strony osób dorosłych.
3.Niedozwolone są następujące zachowania pracowników hotelu wobec małoletnich:
a) zachowania noszące znamiona przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej, gdzie
przemoc fizyczna – to zachowania, które niosą ryzyko nieprzypadkowych uszkodzeń ciała, jak: bicie, szarpanie, popychanie, policzkowanie, ciągniecie za włosy, duszenie;
przemoc psychiczna – to agresja werbalna, mająca wywołać poczucie zagrożenia i lęk [1];
przemoc seksualna – to nawiązywanie w wypowiedziach do atrakcyjności seksualnej, nawiązywanie relacji o charakterze romantycznym lub seksualnym;
b) utrwalanie wizerunku małoletniego dla potrzeb prywatnych pracownika;
c) proponowanie małoletnim alkoholu, wyrobów tytoniowych, substancji psychoaktywnych;
w przypadku alkoholu – sprzedaż małoletnim alkoholu i napojów alkoholowych z oferty hotelu;
d) zapraszanie małoletnich do stref i pomieszczeń zaplecza budynku hotelowego;
e) wprowadzanie małoletnich bez opiekuna prawnego do pokoi hotelowych i innych pomieszczeń hotelu dostępnych dla gości;
f) pozostawanie w pomieszczeniu hotelu sam na sam z małoletnim z wyjątkiem sytuacji, gdy pozostawienie małoletniego samego w pomieszczeniu, mogłoby zagrozić jego dobru, zdrowiu lub życiu.
[1] Za: Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom. Charakterystyka zjawiska przemocy domowej. https://kcpu.gov.pl/przemoc/charakterystyka-zjawiska-przemocy-w-rodzinie/ |
1.Identyfikacji małoletniego dokonuje pracownik Recepcji Hotelu.
2.Identyfikacji małoletniego dokonuje się poprzez:
1) Zapoznanie się z dokumentem pozwalającym na ustalenie tożsamości [1] małoletniego;
2) Przyjęcie w formie pisemnej oświadczenia innej osoby, której tożsamość została ustalona na podstawie dokumentów tożsamości[2].
[1] Ustalenie tożsamości to nie jest stwierdzenie tożsamości. Do ustalenia tożsamości osoby wystarczy dokument oznaczony numerem lub serią, który zwiera fotografię osoby i nazwę organu wydającego. |
[2] Art. 25 Ustalenie tożsamości osoby legitymowanej. Ustawa z dnia 8 grudnia 2017 roku o Służbie Ochrony Państwa (Dz.U.2024.325) |
1.Identyfikacja relacji małoletniego w stosunku do osoby dorosłej dokonuje się poprzez:
a) Zadawanie - przy rejestracji na pobyt w hotelu - pytań o pokrewieństwo i relację,
b) Zapoznanie się z dokumentem wskazującym na pokrewieństwo, np. akt urodzenia.
2.W przypadku rozbieżności nazwisk małoletniego i osoby dorosłej - Recepcjonista żąda przedstawienia dokumentu, poświadczającego pokrewieństwo między osobą dorosłą a małoletnim, np. akt urodzenia, dokument o zmianie nazwiska itp.
3.W przypadku, gdy osoba dorosła nie jest opiekunem prawnym małoletniego – Recepcjonista żąda przedstawienia:
a) prawomocnego orzeczenia sądu o opiece nad małoletnim;
b) pisemnej zgody podpisanej przez opiekunów prawnych małoletniego zawierającej:
- wskazanie imienia i nazwiska małoletniego, adresu jego zamieszkania,
- dane kontaktowe do opiekuna prawnego, umożliwiające kontakt bezpośredni w każdym czasie,
- dane osobowe, w tym minimum imię i nazwisko, numer PESEL, numer dokumentu tożsamości osoby dorosłej, której opiekun prawny powierzył opiekę nad małoletnim.
Wyżej wymieniony dokument winno cechować notarialne poświadczenie podpisu.
Zgodnie z art. 6 ust.1 lit. f RODO: przetwarzanie danych jest zgodne z prawem wtedy, gdy wynika to z prawnie uzasadnionego interesu administratora – Recepcjonista skopiuje dokument opisany w punkcie 2.b).
4.W przypadku niemożności przedstawienia jednego z dokumentów wymienionych w pkt. 2
Recepcjonista żąda od osoby dorosłej podania numeru telefonu do opiekuna prawnego małoletniego, celem bezpośredniego potwierdzenia informacji uzyskanych od osoby dorosłej towarzyszącej małoletniemu.
Recepcjonista informuje rozmówcę o przetwarzaniu jego danych osobowych w celach związanych z ochroną interesu małoletniego, i kto jest administratorem danych, i miejscu gdzie może zapoznać się z pełną klauzulą informacyjną.
5.W przypadku odmowy współpracy przez osobę dorosłą w zakresie identyfikacji małoletniego i relacji w stosunku do osoby dorosłej Recepcjonista:
a) w pierwszej kolejności informuje przełożonego lub dyrektora hotelu – wedle dostępności,
b) po rozmowie z przełożonym lub dyrektorem hotelu - informuje osobę dorosłą o konieczności zgłoszenia zaistniałej sytuacji Policji,
c) zawiadamia Policję o sytuacji i trudności w identyfikacji małoletniego i/lub relacji z osobą dorosłą.
Osoba dorosła i małoletni powinni pozostać w hotelu do czasu przyjazdu Policji.
d) po przybyciu Policji i identyfikacji małoletniego oraz relacji z osobą dorosłą przez Policję, Recepcjonista może kontynuować rejestrację osób na pobyt w hotelu.
1.Każdy pracownik hotelu jest zobowiązany:
a) zwracać szczególną uwagę na sytuacje, które mogą budzić niepokój lub uzasadnione podejrzenia;
b) zachować czujność
gdy relacja osoby dorosłej i małoletniego nie jest swobodna i opiekuńcza, gdy w relacji do małoletniego pojawiają się oznaki stosowania przemocy, gdy małoletni sam poinformuje o krzywdzeniu lub zwróci się o pomoc.
2.Jeśli zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dobro małoletniego przebywającego w hotelu jest zagrożone, to każdy pracownik hotelu jest zobowiązany, w reakcji na powyższe, do podjęcia adekwatnego działania, w szczególności:
a) niezwłocznego powiadomienia przełożonego o zaobserwowanych nieprawidłowościach,
b) w nagłych przypadkach, w granicach obowiązującego prawa - zawiadomienia Policji.
- Każdy pracownik hotelu ma obowiązek zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego.
- Zawiadomienie składa się w pierwszej kolejności, niezwłocznie - do dyrektora hotelu, z powiadomieniem przełożonego.
Zawiadomienie do dyrektora hotelu winno mieć formę ustną a na wniosek dyrektora – formę pisemną. - Za pośrednictwem dyrektora hotelu - niezwłocznie - zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
przestępstwa na szkodę małoletniego składa się Policji lub Prokuraturze. - Osobą odpowiedzialną za składanie zawiadomień w imieniu hotelu jest dyrektor hotelu.
1.Co najmniej raz na dwa lata hotel dokonywał będzie oceny standardów w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami.
2.Wnioski z przeprowadzonej oceny będą pisemnie dokumentowane.