Wprowadzenie
Podstawa prawna
Art. 44.3. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz.U. 1997 Nr 133 poz. 884; z późniejszymi zmianami; Dz.U z 2020 r. poz. 2211).
Usługi są świadczone zgodnie z rodzajem i kategorią obiektu hotelarskiego, wymaganiami ujętymi w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 roku (z późniejszymi zmianami) Dz.U. z 24.XI.2017 roku poz. 2166
Definicje
Gość – osoba zarejestrowana na pobyt w hotelu zgodnie z §3 pkt. 1 i 2. Hotel – Hotel Pavco
§1 Przedmiot Regulaminu
- Niniejszy regulamin określa zasady obowiązujące w Hotelu Pavco w Gorzowie Wielkopolskim 66-400, przy ulicy Targowej nr 2 - zwanym dalej Hotelem, i obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Hotelu.
- Regulamin jest powszechnie dostępny na stronie internetowej: https://www.hotel-pavco.pl oraz do wglądu w Recepcji.
- Hotel odmówi świadczenia usług osobom nie przestrzegającym niniejszego regulaminu.
§2 Doba Hotelowa
- Pokój w hotelu wynajmowany jest na doby hotelowe.
- Jedynie w ramach pakietu pobytowego pokój w hotelu może być wynajęty na kilka dób, zależnie od Hotelu.
- Doba hotelowa trwa od godz. 15:00 w dniu przyjazdu do godz. 11:00 dnia następnego.
- Gość najmując pokój obowiązany jest określić czas pobytu w hotelu. W przypadku braku takiego określenia, przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę hotelową.
- Chęć przedłużenia pobytu w pokoju Gość zobowiązany jest zgłosić w recepcji Hotelu do godz. 9:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju, co jednak nie wiąże Hotelu.
- W sytuacji pozostania Gościa lub pozostawienia rzeczy w najmowanym pokoju po zakończeniu doby hotelowej kończącej czas najmu pokoju - Hotel może obciążyć Gościa opłatą w wysokości pełnej ceny pokoju wg Cennika Recepcji - co nie oznacza przedłużenia Gościowi pobytu w pokoju.
- W przypadku, gdy nie jest możliwe przedłużenie Gościowi najmu pokoju - niezwłocznie po zakończeniu doby hotelowej personel Hotelu usunie rzeczy gościa znajdujące się w pokoju. Przechowanie rzeczy Gościa reguluje §6 pkt 3.
§3 Rejestracja na pobyt
- Podstawą do rejestracji na pobyt w Hotelu jest łącznie:
- okazanie pracownikowi Recepcji dokumentu tożsamości w sposób umożliwiający spisanie danych,
- czytelne wypełnienie i podpisanie Karty Gościa.
- Osoba rejestrująca się na pobyt w Hotelu jest zobowiązana podać Recepcji liczbę osób, które będą przebywać w najmowanym przez nią pokoju/pokojach, w tym liczbę i wiek dzieci, a także fakt pobytu zwierząt.
- Hotel pobiera zapłatę za najmowany pokój z góry, przed rozpoczęciem pobytu. Osoba najmująca pokój obowiązana jest wnieść opłatę z góry. W okolicznościach uzasadnionych interesem Hotelu, Hotel może odstąpić od pobrania zapłaty z góry.
- Chcąc korzystać z kredytu zwanego kredytem hotelowym, przyznanego przez Hotel na czas pobytu - Gość obowiązany jest zabezpieczyć kredyt w Recepcji: preautoryzacją karty płatniczej lub złożeniem depozytu gotówkowego - do kwoty należności za pobyt.
- Hotel może żądać złożenia przez osobę najmującą pokój kaucji - tytułem zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Hotelu względem najmującego.
§4 Odmowa wynajęcia pokoju
- Hotel odmówi wynajęcia pokoju osobie pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowującej się sprzecznie z zasadami współżycia społecznego, wykazującej agresję słowną lub fizyczną. A także osobie, która przy wcześniejszym pobycie naruszyła niniejszy Regulamin.
- Hotel odmówi przyjęcia na pobyt osoby, która odmawia:
- Dopełnienia obowiązków określonych w §3 pkt. 2 i 3.
- Złożenia kaucji zabezpieczającej
- Hotel odmówi przyjęcia na pobyt osoby niepełnoletniej bez pisemnej zgody opiekunów prawnych do samodzielnego po-bytu w Hotelu, udzielonej na wzorze oświadczenia z Hotelu lub notarialnie.
- Wskutek odmowy przyjęcia na pobyt - Hotel nie dokona rejestracji osoby i nie wyda klucza do pokoju.
- W przypadku opłaconego pobytu - odmowa poddania się czynnościom opisanym w §3 pkt. 1 do 3 Regulaminu przez osobę najmującą pokój, traktowana jest jak jednostronne odstąpienie osoby od umowy z Hotelem. Hotel nie zwraca kosztów z tytułu jednostronnego odstąpienia od umowy.
§5 Pobyt w Hotelu
- Śniadania wydawane są w sali śniadaniowej, w formie samoobsługowego bufetu lub podawane do stolika przez kelnerów - zależnie od Hotelu. Podanie śniadania do pokoju jest dodatkowo płatne według Cennika Recepcji.
- Cisza nocna obowiązuje we wszystkich pomieszczeniach budynku Hotelu i na terenie należącym do hotelu w godzinach: od 23:00 do 6:00.
- W godzinach ciszy nocnej goście i osoby korzystające z usług Hotelu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócać wypoczynku nocnego innych osób.
- Przez całą dobę zachowanie Gości i innych osób przebywających w Hotelu nie może zakłócać spokoju pobytu i wypoczynku innych Gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobom, które naruszają tę zasadę.
- Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, także jeśli nie upłynęła doba hotelowa lub pobyt za które uiścił opłatę.
- Osoby niezarejestrowane na pobyt w Hotelu mogą przebywać gościnnie w pokojach hotelowych od godz. 7:00 do 22:00.
- Przebywanie w pokoju po godzinie 22:00 osoby niezarejestrowanej na pobyt - jest równoznaczne z wyrażeniem przez Gościa woli odpłatnego dokwaterowanie tej osoby do pokoju, po cenie stanowiącej równowartość połowy ceny pokoju.
- Osoby niepełnoletnie, które ukończyły trzynasty rok życia, mogą przebywać w Hotelu samodzielnie wyłącznie za pisemną zgodą opiekunów prawnych.
- Dzieci poniżej trzynastego roku życia mogą przebywać na terenie Hotelu wyłącznie pod stałą opieką opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną i prawną za szkody wyrządzone przez dzieci znajdujące się pod ich opieką.
- Gość rozpoczynając pobyt, ma obowiązek zapoznania się z wyposażeniem pokoju i zgłoszenie Recepcji ewentualnych uszkodzeń i zniszczeń, co umożliwi Hotelowi reakcję. Uszkodzenia, zniszczenia braki niezgłoszone przy rozpoczęciu pobytu, będą traktowane jako powstałe z winy Gościa.
- Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania - zabronione jest:
- wynoszenie z budynku mebli, sprzętów i przedmiotów stanowiących wyposażenie Hotelu;
- wynoszenie z pokoju hotelowego mebli, sprzętów i elementów stanowiących wyposażenie tego pokoju;
- zmienianie miejsca mebli, sprzętów i elementów wyposażenia zarówno w pokoju, jak i w strefach i przestrzeniach wspólnych;
- wnoszenie i rozkładanie w pokoju jakichkolwiek mebli, sprzętów, akcesoriów - niestanowiących standardowego wyposażenia pokoju, w szczególności:
- łóżek i łóżeczek turystycznych, materacy, kojców dla dzieci, wózków dziecięcych, rowerów, hulajnóg i innego sprzętu sportowego, turystycznego lub rekreacyjnego. W przypadku naruszenia zakazu z zakresu punktu:
- od a) do c) - Gościowi zostanie naliczony koszt poniesiony przez Hotel na przywrócenie stanu pierwotnego, przy użyciu sił i środków zasadnych według Hotelu;
- d) Gościowi naliczona zostanie opłata w wysokości połowy standardowej ceny pokoju za każdą rozpoczętą dobę, w której naruszenie zakazu miało miejsce.
- Potrzebę lub chęć zmiany ustawienia mebli w pokoju Gość zobowiązany jest uzgodnić z recepcją Hotelu.
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia wyposażenia lub urządzeń technicznych Hotelu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób. Za szkody wyrządzone przez Gościa Hotel ma prawo obciążenia karty płatniczej Gościa po jego wyjeździe.
- Gość zobowiązany jest powiadomić Recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej zauważeniu.
- Dla Gości palących Hotel udostępnia pomieszczenie Palarni. W związku z tym: we wszystkich innych pomieszczeniach i przestrzeniach w Hotelu, w tym: w oknach, w pokojach i łazienkach - obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych, e-papierosów oraz tym podobnych. Jeśli konieczne będzie wietrzenie pokoju, ekstra pranie, czyszczenie wyposażenia - Hotel doliczy do rachunku Gościa kwotę 700 zł za te prace.
- W sytuacji, gdy na skutek działania Gościa lub zaniechania działania - konieczne będzie ponadstandardowe sprzątanie pokoju, łazienki lub innej przestrzeni w Hotelu lub na jego terenie, albo użycie ponadstandardowych narzędzi lub materiałów albo środków czystości - Hotel obciąży Gościa kosztami takiego sprzątania.
- Hotel mieści się w zabytkowym budynku z 1887 roku. Budynek ma drewniane elementy konstrukcji stropów i dachu. Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe, zabronione jest używanie gdziekolwiek we wnętrzach budynku otwartego ognia w jakiejkolwiek postaci oraz urządzeń niestanowiących standardowego wyposażenia pokoju, z wyjątkiem ładowarek i zasilaczy sprzętu elektronicznego.
- Zawieszka „Proszę nie przeszkadzać” ma charakter grzecznościowy i nie wiąże Hotelu. Wywieszenie zawieszki „Proszę nie przeszkadzać” od strony korytarza nie skutkuje tym, że do pokoju Gościa nie wejdzie nikt z personelu.
- Personel Hotelu ma prawo wejścia do pokoju hotelowego zawsze, w dowolnym celu, w tym, żeby sprawdzić bezpieczeństwo osób lub mienia lub w celu przeprowadzenia konserwacji albo napraw.
- Wychodząc z pokoju Gość obowiązany jest wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić kurki wody, zamknąć okna oraz drzwi pokoju i upewnić się, że są zamknięte.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub utratę rzeczy Gościa z powodu spowodowane niezastosowaniem się Gościa do zaleceń punktu 19.
- Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez gościa do hotelu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Hotelu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu recepcji. Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo zajmują zbyt dużo miejsca.
- W przypadku skrócenia przez Gościa pobytu w hotelu - Hotel nie zwraca kosztów z tytułu jednostronnego odstąpienia od umowy.
- Zachowania Gościa w wybranych przestrzeniach, strefach i pomieszczeniach regulują regulaminy porządkowe tych miejsc. Regulaminy te są składowymi regulaminu porządkowego Hotelu.
§6 Rzeczy pozostawione
- Co do rzeczy pozostałych w pokoju po opuszczeniu przez Gościa, Hotel zachowa się zgodnie z wolą Gościa wyrażoną w Karcie Gościa wypełnioną podczas rozpoczynania pobytu w Hotelu.
- Rzecz pozostawiona w pokoju, co do której decyzją Gościa - zastosowanie mają przepisy o rzeczach znalezionych - może zostać przez Hotel odesłana na adres wskazany przez Gościa, na jego koszt.
- W stosunku do rzeczy Gościa usuniętych z pokoju w trybie §2 pkt 6 Regulaminu, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego artykuły 835-845: umowa przechowania.
§7 Samochody i Pojazdy
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia, utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, zaparkowanego na niestrzeżonych płatnych lub bezpłatnych miejscach parkingowych przy budynku hotelowym (art. 846. par. 4 k.c).
- Hotel nie odpowiada za rzeczy pozostawione w samochodzie lub innym pojeździe zaparkowanym na parkingu hotelowym.
§8 Postanowienia końcowe
- W dniach wydarzeń specjalnych w Hotelu i na terenie należącym do Hotelu – Hotel zastrzega sobie prawo do ograniczenia swobód Gości w zakresie poruszania się i korzystania z oferty Hotelu – ze względu na bezpieczeństwo Gości hotelu.
- Hotel nie świadczy usług wymiany obcej waluty. Hotel może przyjąć płatność w walucie obcej, po kursie i tylko w walucie widocznej w tabeli w Recepcji.
- Na terenie Hotelu i należącym do hotelu – obowiązuje zakaz:
- zakaz akwizycji, sprzedaży obnośnej i okazjonalnej,
- działalności hazardowej.
- Za dodatkową opłatą Hotel akceptuje małe psy lub koty w wybranych pokojach. Hotel przyjmuje na pobyt zwierzęta zgodnie z Regulaminem Pobytu Zwierząt dostępnym w Recepcji i na stronie www.
- Obowiązuje całkowity zakaz wprowadzania zwierząt do gastronomicznej części hotelu, z wyjątkiem psów towarzyszących, po okazaniu certyfikatu psa w przypadku wątpliwości personelu hotelu.
- Zabronione jest wnoszenie do Hotelu: broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, pirotechnicznych, wybuchowych, iluminacyjnych i innych niebezpiecznych.
- „Cennik wyposażenia i odtworzeń” stanowi uzupełnienie tego regulaminu i jest dostępny w Recepcji Hotelu na żądanie.
Regulamin obowiązuje od 1 stycznia 2025 roku
(-) Manager Hotelu Pavco